Ca și fructele, legumele sunt sărace în calorii și grăsimi, dar conțin cantități semnificative de vitamine și minerale. Toate legumele verzi, galbene și portocalii sunt bogate în calciu, magneziu, potasiu, fier, beta-caroten, complexul de vitamine B, vitaminele C, A și K.

Legumele sunt bogate în antioxidanți. Acești compuși fitochimici ajută la protejarea organismului de stres oxidativ, combat diverse boli și tipuri de cancer și stimulează imunitatea.

În plus legumele conțin atât fibre solubile, cât și insolubile cunoscute sub numele de polizaharide fără amidon, cum ar fi celuloza sau diverse pectine. Aceste substanțe absorb excesul de apă din colon, rețin o cantitate bună de umiditate în materiile fecale și ajută la eliminarea ușoară a acestora din organism. Prin urmare aceste fibre ajută împotriva constipării cronice, a hemoroizilor, a cancerului de colon, combat sindromul de colon iritabil și fisurile anale.

Majoritatea legumelor consumate în mod frecvent sunt sărace în calorii și diverse grăsimi saturate. De exemplu țelina conține doar 16 calorii la suta de grame. Există o listă lungă de legume a căror calorii sunt sub 20 la suta de grame, cum ar fi varza, vinetele, andivele, spanacul sau sfecla roșie. Studiile arată că aceste legume sărace în calorii, dar bogate în nutrienți ne ajută să rămânem în formă și ne cresc imunitatea. Mai mult, corpul uman consumă o cantitate considerabilă de energie pentru metabolizarea alimentelor.

Ce cantitate de legume ar trebui să conțină dieta noastră de zi cu zi?

Este de preferat să consumăm între 5 și 7 porții de legume proaspete zi de zi, în mod special legume de sezon. De asemenea se recomandă consumarea unei game cât mai variate de legume. Legumele galbene și portocalii sunt bogate în vitamina A, iar legumele de culoare verde închis sunt o sursă importantă de minerale și antioxidanți.

Cum alegem legumele?

Se recomandă pe cât posibil consumarea de legume provenite din culturi ecologice. Aceste legume tind să fie mai mici și nu sunt la fel de „perfecte”, sunt mult mai aromate și conțin cantități mai mari de vitamine, minerale și antioxidanți. Cumpărați legume pe care le veți consuma în maxim 2-3 zile. De asemenea orientați-vă spre legume proaspete și viu colorate. Urmăriți dacă au pete, urme de mucegai sau de insecticide și cumpărați mereu legume întregi.

Cum consumăm legumele?

Legumele, în special legumele verzi, trebuie spălate imediat după procurare. Se clătesc în apă sărată pentru câteva minute și apoi cu apă rece până sunt bine curățate. Astfel ne asigurăm că sunt eliminate orice urme de pământ, nisip sau spray-uri chimice reziduale. Trebuie consumate repede, în primul rând pentru că unele legume au o perioadă de valabilitate foarte scurtă, iar în al doilea rând, cu cât acestea sunt depozitate o perioadă mai lungă de timp, cu atât își pierd din proprietăți.

Surse:

https://authoritynutrition.com/

http://www.healthyeating.org/

http://www.nutrition-and-you.com/

Comentarii Facebook