Vrei ca cel mic să dezvolte obiceiuri alimentare sănătoase? Oferă-i doar alimente sănătoase. Nu există nici un motiv pentru care un copil ar trebui să consume dulciuri sau preparate tip fast-food. Chiar mai important decât ceea ce mănâncă este relația sa cu mâncarea. Este important să fie responsabil de cât mănâncă (nu este relevant să mănânce cantități semnificative, ci să se muleze pe necesitățile lui fără a fi forțat sau păcălit).

Regula de bază este următoarea: Tu alegi ce alimente mănâncă, el alege cât anume să mănânce.

De ce? Pentru că fiecare dintre noi se naște cu semnalele interioare care ne spun cât avem nevoie să mâncăm. Când ignorăm acest aspect, copiii noștri ajung în imposibilitatea de a reglementa propria lor alimentare. Nu forma o obsesie din cantitatea pe care o consumă copilul la o masă sau pe parcursul unei zile. Copiii mici nu au nevoie de cantități mari. De exemplu mulți dintre ei mănâncă foarte mult într-o zi și foarte puțin în ziua următoare.

Care este scopul? Să îi oferi un sentiment de control asupra alimentelor care le consumă, și astfel, să elimini luptele pentru putere și diverse tulburări de alimentație pe măsură ce crește. În același timp, ceea ce mănâncă este important să fie sănătos.

Care este strategia? Amână cât mai mult introducerea dulciurilor. Oferă o varietate de alimente sănătoase la fiecare masă. Lasă copilul să se hrănească singur. Este important să exploreze și să își formeze o relație sănătoasă cu mâncarea.

Ai un copil mofturos? Cei mai mulți copiii au perioade în care sunt mai pretențioși. Nu prepara porții mai mari decât de obicei pentru copil deoarece poți fi tentată să insiști să mănânce mai mult sau să arunci mâncarea și astfel transmiți mesajul greșit. Pregătește-i o varietate de alimente sănătoase și lasă-l să decidă ce vrea să încerce.

Nu îți fă griji că cel mic va fi mereu pretențios. Oferă-i alternative sănătoase din care să aleagă și nu apela la fast-food. În cele din urmă este important ca cei mici să se bucure de alimentele care le consumă și părinții lor, deci soluția salvatoare poate fi adaptarea meniului familiei și pentru cei mici.

Mâncăm mai sănătos împreună! 🙂

Sursa:

http://www.ahaparenting.com/ages-stages/toddlers/feeding-toddler

Comentarii Facebook